Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Jsem OSVČ, čtvrtletní plátce DPH, vedu daňovou evidenci, výdaje uplatňuji paušálem.
Výhledově mě asi nemine koupě software asi za 80 tis Kč, už se tedy bude jednat o dlouhodobý nehmotný majetek (dražší než 60 tis Kč).
Zatím se mi vše daří pořizovat pod touto hranicí, jak nehmotný (do 60 tis), tak i hmotný (do 40 tis).
Není mi ale jasné, jak to bude v tomto případě s DPH?
Za software zaplatím 80*1,21 = 96,8 tis Kč.
V přiznání k DPH za dané čtvrtletí uplatním celých 16,8 tis Kč?
Anebo musím DPH uplatňovat nějak postupně během 3 let (ala odpis nehmotného majetku dle § 32a - 36 měsíců)?
Zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, § 39, odst. (4)
Daňový subjekt, který uplatňuje výdaje procentem z příjmů podle zvláštního předpisu, je povinen vždy vést evidenci příjmů a evidenci hmotného a nehmotného majetku, který lze odpisovat.
Má tato evidence nějaká pravidla, jak má vypadat?
Editoval EEProjekt (2014-06-14 13:46:07)
Offline
Ano, za dané čtvrtletí můžete nárokovat DPH v plné výši - jednorázově.
Evidenci hmotného a nehmotného majetku vedete buď formou karet pro jednotlivý majetek nebo nějakou evidencí, tabulkami..., kde vypočtené "odpisy" pouze evidujete.
Offline
Zákon o správě daní a poplatků byl zrušen (tuším k 31.12.2010). Byl nahrazen daňovým řádem, tam už povinnost evidence hmotného a nehmotného majetku není. Nehmotný majetek se v DE neodpisuje, ale jde rovnou do výdajů (§ 24/2/zn ZDP). Vy nevedete DE, takže z pohledu daně z příjmů nemusíte majetek evidovat. Máte ale povinnost vést evidenci obchodního majetku pro účely DPH. Forma evidence není předepsaná, stačí seznam.
Offline