Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2014-03-24 21:54:56

Maniac
Člen/ka

občerstvení

Dobrý den,
jsem student VŠ, chci si udělat OSVČ a založit malé občerstvení (stánek), kde se budou prodávat hamburgery. Jde mi o to jestli budu muset dávat lidem účtenky ikdyž cena nepřesáhne 30 kč? Když ne podle čeho se pak dělá daň z příjmů? Vždyť bych pak případný výdělek neměl ničím podložený.. ? Nevím jak to dělají jiní, protože když si kupuji párek v rohlíku tak mi nikdy nikdo nedával účtenku.. Tomuto prostě nechápu.
Díky!

Offline

 

#2 2014-03-25 06:35:03

JANAA
Člen/ka

Re: občerstvení

Dobrý den, účtenku, paragon, dáte tomu zákazníkovi, který o ni požádá.
Ale vy jste povinen evidovat svoje tržby, buď budete mít pokladu, a každý prodej namarkujete, a po zavíračce si vyjedete každý den součet tržeb.
Nebo pokladnu mít nebudete, ale budete si zapisovat každý jednotlivý prodej, částku na konci dne sečtete, a budete mít denní výši tržby.

Offline

 

#3 2014-03-25 16:17:44

Maniac
Člen/ka

Re: občerstvení

A z toho pak budu dělat daně...? Jen mi nejde na rozum ta "benevolence", že si to budu zapisovat. Když příjde kontrola a já tam budu mít 100 čárek jako sto prodaných "párků" ale prodal jsem jich 200 tak není způsob jak by na to mohli přijít, než že by tam pocelou dobu skrytě stáli a počítali zákazníky.
Tím pádem takový obyčejný prodejce, může lehce zatajovat podstatnou výši svých příjmů, je tomu tak?

Děkuji :-)

Offline

 

#4 2014-03-25 17:04:38

JANAA
Člen/ka

Re: občerstvení

Dalo by se to tak říct... ale každý má na výběr, zda se bude držet hesla s poctivostí nejdál dojdeš...

Offline