Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, podnikatel OSVČ, který vede DE havaroval 27.3.2013. Pojišťovna vyhodnotila stav auta jako úplnou škodu na vozidle s plněním 192.000 Kč a dále ocenila využitelné zbytky na autě za 127 000 Kč, které odkoupil bazar 27.4.2013.
Obě částky zdaním dle § 7 i s úhradou ZP a SP? Auto nebylo odepsáno. Co mohu dát do nákladů? Díky.
Offline
Pokud auto bylo v době havárie zahrnuto v obchodním majetku, tak obě částky zdaníte podle § 7 ZDP. Do výdajů dáte zůstatkovou cenu auta.
Offline
Děkuji za odpověď, já bych to ale potřebovala více rozebrat. Pojišťovna napsala tento zápis: Výše plnění činí s DPH na základě našeho
šetření:
Obvyklá cena vozidla: 330 000 Kč
Využitelné zbytky: 127 000 Kč (odkoupil bazar na základě kupní smlouvy ojetého vozu)
Spoluúčast 10 150 Kč
Celkem k výplatě 192 850 Kč ( vyplatila pojišťovna OSVČ na účet)
Automobil nebyl odepsán v hodnotě 329 000 Kč. Já jsem se ještě dočetla, že nákladem u vyř. majetku důsledkem škody je zůstatková cena HM jen do výše náhrad. Ale teď vlastně nevím co mohu dát skutečně do nákladů, jestli celou zůstatkovou cenu (329 000) nebo jenom to co pojišťovna
vyplatila 192 850,-- Kč. Ještě jednou moc děkuji za vyjádření.
Offline
Do příjmů dejte částku, kterou jste obdrželi, tedy 192.850,- Kč.
Do výdajů si můžete dát zůstatkovou cenu auta, ale jen do výše náhrady škody, tedy jenom 192.850,- Kč.
Offline
Dobrý den,
chtěla bych poprosit o radu. Manžel má auto v podnikání FOP, vedeme jednoduché účetnictví, je plátce DPH. Auto je letos odepisované posledním rokem. Bohužel jsme s autem měli havárii a auto bude na odpis. Můžete mi prosím vysvětli a popsat, jak mám auto odepsat (vyřadit), v jaké ceně, co dát do nákladů, hlavně jak s DPH. A až bude plnění od pojišťovny tak jak postupovat zase s tím? Je to teď čerstvé, takže zatím nemám žádná čísla. Děkuji.
Offline