Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2014-01-27 19:18:53

deader
Člen/ka

Přerušená živnost a dohoda

Zdravím,
potřeboval bych poradit. Přerušil jsem si volnou živnost a nyní nevím, jak je to s daněním a dohodou.
Četl jsem tady na webu: ,,příležitostné činnosti kromě činností, které sice provozujeme příležitostně, ale máme na ně živnostenský list"
já na tu činnost mám živnostenský list, ale přerušený => je to příležitostná činnost?
A pokud přesáhnu 30 000 Kč ročně a jsem student, budu muset něco danit a platit pojištění?
Když jsem ještě měl činnost "v provozu", tak jsem platil jen zdravotní pojištění asi 7% a ostatní jsem jen vykazoval, protože jsem nedosahoval limitů. Je tomu stejně i u práce na dohodu? Nebo jsou tam nějaké rozdíly?
A mohu u ostatních příjmů uplatňovat výdaje paušálem?
Děkuji moc za rady a omluvte můj laický přístup :)

Offline

 

#2 2014-01-27 22:04:16

Zdena
Moderátorka

Re: Přerušená živnost a dohoda

Pokud máte na mysli dohodu o provedení práce nebo dohodu o pracovní činnosti (= pracovněprávní vztah), pak se nejedná o příjem z příležitostné činnosti, nýbrž o příjem ze závislé činnosti (zaměstnání). Odvody daně a případně pojistného za ZP a SP zajišťuje zaměstnavatel. Více informací k dohodám najdete zde:
http://www.jakpodnikat.cz/zamestnani.php

Co myslíte těmi ostatními příjmy, u kterých chcete uplatňovat výdaje paušálem?

Offline

 

#3 2014-01-28 09:31:56

deader
Člen/ka

Re: Přerušená živnost a dohoda