Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2013-12-28 13:41:02

Jirda
Člen/ka

Jak je to s terminy, do kdy co stihnout?

Dobry den,

rad bych se zeptal, jak je to s terminy a povinnostma dalsi rok. Jsem student a zivnostensky list jsem si zridil v srpnu a nerad bych neco propasl, hlavne co s etyce plateb apod.

Pokud se nepletu, danove priznani musim podat do konce brezna a prehled prijmu a vydaju snad az do konce dubna. Predpokladam, ze stejny vykaz budu muset odevzdat sve zdravotni pojistovne.

Zajima me, jak to pak bude s platbami. Musim zacit platit zalohy pro zdravotni pojisteni uz v lednu nebo az mi je pojistovna spocita pote, co ji predam ten vykaz? Tak samo predpokladam to bude u spravy socialniho zabezpeceni.

Nebo kdyz jsem student, tak zalohy platit nemusim a doplatim pouze spocitane poplatky za rok 2013 a pak bude stejny postup i pro 2014?

Mam v tom trochu gulas:)))

Dekuji mnohokrat za odpoved.

Offline

 

#2 2013-12-28 23:47:07

Zdena
Moderátorka

Re: Jak je to s terminy, do kdy co stihnout?

Daňové přiznání do 1. 4. 2014 (do 8. 4. 2014 bez sankce).
Přehledy pro zdravotní pojišťovnu a pro OSSZ do 2. 5. 2014. Doplatky pojistného za rok 2013 do 8 dnů od podání přehledů. Zálohy na pojistné na rok 2014 až po podání přehledů.
Pokud nevykážete za rok 2013 ztrátu, tak budete v roce 2014 platit zálohy na zdravotní pojištění.
Pokud jste podnikal celý rok a vykážete daňový základ vyšší než 62.121,- Kč, tak doplatíte pojistné na SP a v roce 2014 budete platit zálohy. Více informací zde:
http://www.jakpodnikat.cz/socialni-poji … y-zisk.php

Offline

 

#3 2013-12-29 13:55:50

Jirda
Člen/ka