Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2013-11-20 18:39:57

madman650
Člen/ka

Fakturace při pozastavené živnosti

Dobrý večer,
chystám se od 1.12.2013 pozastavit asi na 2-3 měsíce živnost.Ale během měsíce prosince budu muset vyfakturovat  práci provedenou mnou v měsíci listopadu,ale jelikož se práce bude přebírat až po úplném dokončení v prosinci(po mě nastupuje další řemeslník),tak budu vystavovat fakturu v době,kdy už budu na úřadu práce a mít pozastavenou živnost.Může to být problém při možné kontrole finančním úřadem v budoucnu?Na živnostenském úřadě mi nedokázali odpovědět.Popřípadě jaký zvolit postup.Nechce se mě k vůli této jedné fakturaci odkládat pozastavení živnosti až na leden.Děkuji za odpověd.Zdeněk

Offline

 

#2 2013-11-21 15:46:15

dagis
Člen/ka

Re: Fakturace při pozastavené živnosti

tak vystavíte fakturu v prosinci, s tím, že do Fa napíšete, že práce byla odvedena v měsíci listopadu

Offline

 

#3 2013-11-21 17:13:42

madman650
Člen/ka

Re: Fakturace při pozastavené živnosti

tato varianta mě taky napadla a zřejmě to bude jediná možnost,aby vše bylo bez problémů.Děkuji

Offline

 

#4 2013-11-24 12:07:52

madman650
Člen/ka

Re: Fakturace při pozastavené živnosti

tak jsem se včera dozvěděl,že v době pozastavení živnosti,bych neměl vůbec vystavovat fakturu,ikdyž napíšu,že práce byly provedeny v listopadu...,takže každý říká něco jiného a jsem tam kde jsem byl :-(

Offline

 

#5 2013-11-24 19:20:31

Zdena
Moderátorka

Re: Fakturace při pozastavené živnosti

A proč byste nemohl vystavit fakturu za práce provedené před přerušením činnosti? Ťukání do klávesnice je provozováním živnosti? Tak posaďte k počítači babičku, ať to napíše za Vás:-)
Z hlediska živnostenského úřadu a úřadu práce je rozhodující, že nevykonáváte samostatnou výdělečnou činnost, a tu už vykonávat nebudete. Finanční úřadu nebude zkoumat, jestli jste náhodou nevystavil fakturu v době přerušení. Pokud jste plátcem DPH, tak máte povinnost vystavit daňový doklad do 15 dnů od data zdanitelného plnění.

Offline

 

#6 2013-11-26 20:08:54

madman650
Člen/ka

Re: Fakturace při pozastavené živnosti

Máte pravdu,byl jsem na FÚ na kontrolním oddělení  a bylo mi řečeno,že oni toto nezkoumají.Je pouze  třeba,aby faktura byla řádně vedena v účetnictví,zdaněna a stát dostal,co mu náleží.
Ještě by mě zajímala jedna věc-můžu si na daňovém přiznání uplatnit slevu na dani v plné výši (24 840kč),nebo ji musím  snížit o 1/12,když budu vlastně provozovat živnost v tomto roce jen 11 měsíců?

Offline

 

#7 2013-11-27 00:36:52

Zdena
Moderátorka

Re: Fakturace při pozastavené živnosti

Sleva na poplatníka se nikdy nekrátí. Částku 24.840,- Kč byste si mohl uplatnit i kdybyste živnost provozoval jen 1 měsíc.

Offline

 

#8 2013-11-27 18:20:54

madman650
Člen/ka

Re: Fakturace při pozastavené živnosti

Mnohokrát děkuji za informace.Hezký večer.

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB | CZ a SK
© Copyright 2002–2008 PunBB