Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Dobrý den,
jsem OSVČ, neplátce, vedu daňovou evidenci. Rád bych si vzal zaměstnance na dohodu o pracovní činnosti ale nejsem si jist některými věcmi.
1. Měsíční odměna nepřesáhne 2499kč, nemusím tedy za zaměstnance platit nemocenské, sociální ani zdravotní pojištění?
2. Zaměstnanec u mě nepodepíše prohlášení k dani ? budu za něj odvádět každý měsíc 15% srážkovou daň ? jak je to v případě, že si zaměstanec za daný měsíc nic nevydělá? Prostě neodvedu nic?
3. Jak vyplácet a zakládat do daňové evidence odměny pro zaměstnance? Jaké doklady musím zakládat? Stačí například výdajový pokladní doklad? Musím dávat zaměstnanci nějaké výplatní pásky nebo něco podobného?
Děkuji
Offline
1. Dohoda o pracovní činnosti by měla být uzavřena tak, aby z ní bylo zjevné, že je sjednána odměna nižší než 2.500,- Kč měsíčně, nebo aby se z ní nedala předem zjistit přesná výše měsíční odměny. Pak nebudete odvádět SP. ZP se neplatí.
2. Ano, jak píšete.
3. Pro doložení výplaty stačí zaměstnancem podepsaný výdajový doklad, nebo výpis z účtu, pokud budete vyplácet převodem. Měl byste vést mzdové listy. Měl byste se přihlásit u Kooperativy k zákonnému pojištění odpovědnosti zaměstnavatele. Výplatní pásky nedávám.
Offline
Stránky: 1