Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Dobrý den, chci se zeptat, jak to bude nyní se sociálkou, když budou chtít všechno posílat elektronicky.
Mám k tomu pár dotazů:
1. To si musí zařídit všichni co budou OSVČ?
2. Co OSVČ, kteří si to nechají zpracovat u nějaké účetní, jaký by tam byl postup?
3. Co je lepší zařídit si elektronický podpis nebo datovou schránku (co to obnáší)?
Děkuji moc za každé info.
Offline
Přesně tohle by mne také zajímalo. co je pro malého drobného OSVČ jednodušší a výhodnější.
Offline
1. Buď si zařídí svůj podpis či schránku, nebo zplnomocní někoho jiného, aby za něj dokumenty elektronicky odeslal.
2. Můžou dát své účetní plnou moc k zastupování, kterou odevzdají na OSSZ. Účetní pak vyplní přehled a odešle jej se svým elektronickým podpisem nebo svojí datovou schránkou.
3. Doporučuji datovou schránku. Vyřizování elektronického podpisu na poště bylo velice zdlouhavé (úředníci tenkrát neznali postup, ale už je to několik let), instalace certifikátu do počítače se nemusí podařit a budete muset volat ještě odborníka na IT. Elektronický podpis si můžete vyřídit i u jiné autority (První certifikační autorita a.s., EIdentity a.s.), ale tam je to dražší. Elektronický podpis je placený (obnovuje a platí se každých 12 měsíců), datová schránka je zadarmo.
Datovou schránku zřídíte jednoduše, zajdete si na poštu s občankou, úředník vyplní formulář (správně byste si měla přinést předvyplněný formulář, ale u nás to nebylo nutné, stejně jej vyplnil znovu), který podepíšete, proběhne ověření podpisu, a zhruba do týdne přijde dopis s přístupovými údaji.
Pročtěte článek zde:
http://www.penize.cz/podnikani/256554-d … -jak-na-to
Offline
Dobrý den,
paní Zdeno, jak myslíte, že to bude v případě podání přehledu za rok 2013 za OSVČ, který celý rok nic neposílá, nemá účetní, jen spolu s DAP odevzdává Přehledy. Pokud by zplnomocnil účetní, tak ta by pro každého musela na OSSZ toto dokládat i když jen jednorázově ? To se "ulítá",
takových je dost a těch, co přijdou na poslední chvíli...
Díky za názor.
Offline
Doufám, že to bude vypadat podobně, jako při odevzdávání přehledu za rok 2012 a ČSSZ prodlouží přechodné období alespoň o rok.
Nedávno jsem četla článek, autorem byl tuším člen ČLK, podle kterého lékaři stále nejsou připraveni na elektronické neschopenky. Možná si vynutí prodloužení přechodného období, které by mohlo být prodlouženo i živnostníkům. Vždyť je to nesmysl, aby si OSVČ musela jen kvůli přehledu pořídit počítač (třeba ho nemá, ani nepotřebuje), připojení k internetu a elektronický podpis nebo datovou schránku.
Offline
Přesně tak, byl by to nesmysl !!!
Zdeni, díky za reakci.
Offline
Dobrý den,
lékaři si prosadili odklad o další 2 roky: http://zpravy.idnes.cz/elektronicke-nes … domaci_aha
Předpokládám, že se tzv. hybridní období bude vztahovat i na OSVČ.
Offline
Už jsem to taky četla, tak snad ano.
Offline
Přehled za rok 2013 bude možné podat v papírové podobě:
http://www.cssz.cz/cz/o-cssz/informace/ … odlozi.htm
Offline
To je dobrá zpráva, ale nedělám si iluze, že se to za rok bude všem líbit.... Jana
Offline
Rok je dost dlouhá doba na to, aby poslanci tuto zákonnou povinnost zrušili.
Offline
Tak hurá. Podle zdůvodnění ČSSZ ,po projednání s ministerstvem, to tam nějak cítím, že je jim jasné, že by s tím drobní živnostníci měli problém.
Uvidíme. co nový parlament.
Offline
Nový ministr se zřejmě pozeptal úředníků na správách soc. zabezpečení. Od nich se dověděl, že značná část živnostníků nedokáže bez jejich pomoci vyplnit ani papírový přehled. Jak by asi vyplňovali elektronický formulář?
Offline
Stránky: 1