Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, ráda bych začala podnikat OSVČ, neplátce. Potřebovala bych, ale poradit jak na to. Provozovala bych 2 činnosti. 1) Řemeslná s garantem, který bude zároveň můj zaměstnanec. 2) Volná živnost ? prodej zboží (jiný obor). Ráda bych věděla jak postupovat ve vedení evidence, abych v tom neměla guláš. Můžu vést evidence odděleně, abych měla přehled kde a co a případně to vždy sečíst? Děkuji za odpověď. PS: Vaše znalosti jsou obdivuhodné!!!
Offline
Dobrý den.
Záleží na způsobu prokazování výdajů.
Pokud budete uplatňovat skutečné výdaje, povedete klasickou DE.
Jestliže budete chtít uplatňovat výdaje %, potom musíte skutečně vést obě evidence odděleně a následně uvést v DPFO.
Offline
Dodám, že daňovou evidenci můžete vést jakýmkoliv způsobem, který Vám vyhovuje. Pokud Vám to poskytne lepší přehled, tak si můžete vést pro každou činnost oddělenou evidenci.
Offline