Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Zdravím, začínám podnikat a chtěl bych se ujistit ohledně pár věcí. Předně jsem neplátce dph a výdaje chci uplatňovat paušálně. Vím to už teĎ dopředu, jelikož s tím budu mít méně starostí a určitě ani nepřesáhnu nějaký velký zisk, kvůli kterému by to stálo za to.
Takže chtěl bych se věnovat servisu koll, nákupu, prodeji komponentů atp. Jen mi vrtá hlavou, když nakoupím např. na aukru nějaké komponenty, tak k tomu nebudu mít žádný doklad. Ale do faktury, kterou vystavím uvedu, že prodávám dané komponenty. Nemůže to být případné kontrole divné, že prodávám komponenty, které jsem vlastně nikdy nenakoupil, jelikož nebudu mít žádný doklad? Dále je nutné si vést nějakou skladovou evidenci, nebo to není nutné? Díky za pomoc! Tomáš
Offline
Pokud uplatníte výdaje procentem z příjmů, tak nemusíte vést skladovou evidenci. Pro kontrolu z finančního úřadu (ale nepředpokládám ji, paušalisty nekontrolují) nebudete potřebovat žádné doklady o nákupech, stačí evidence příjmů a pohledávek. Případná kontrola ze živnostenského úřadu má právo požadovat doklady o nákupu zboží a materiálu. Je otázka, zda nějaká kontrola bude. Pro všechny případy si můžete stáhnout do počítače výsledky aukcí.
Offline
Děkuji za odpověď, ještě bych se chtěl optat, jeslti jsou nějaká speciální pravidla na prodej použitého zboží? Děkuji Tomáš
Offline
Ano, živnostenský zákon stanoví pravidla pro prodej použitého zboží a pro činnost bazarů a zastaváren. Jenom nevím, jestli je někdo respektuje. Pročtěte si informace na stránkách živnostenského úřadu ve Žďáru nad Sázavou:
http://www.zdarns.cz/OZU/povinnosti-podnikatele.asp
Offline