Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2013-04-02 15:26:26

Danyp
Člen/ka

úmrtí zaměstnance

Dobrý den, zemřel zaměstnanec, který byl v pracovní neschopnosti a dávky mu již  vyplácela sociálka. Jak má zaměstnavatel správně postupovat, co s vyplacením dovolené z minulého roku, kterou si letos nevybral byl celou dobu nemocný. V roce 2013 neodpracoval 21 dnů, tudíž nemá za rok 2013 na dovolenou nárok. Zaměstnance odhlásit na sociálce a pojišťovně a jsou ještě další povinnosti? Rocni vyctovani nemel - podaval si sam danove priznani na FU.

Offline

 

#2 2013-04-04 19:29:41

Zdena
Moderátorka

Re: úmrtí zaměstnance

Zaměstnavatel by měl zaměstnance odhlásit na OSSZ a na ZP. Proplacení loňské dovolené by mělo být součástí poslední mzdy. Pokud měl manželku, děti, nebo rodiče, se kterými žil v době úmrtí ve společné domácnosti, tak jim můžete vyplatit mzdu zesnulého. Pokud nikdo takový nebyl, tak bude jeho mzda předmětem dědictví (upraveno v § 328 zákoníku práce).

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB | CZ a SK
© Copyright 2002–2008 PunBB