Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, prosim o odpověď na nasledovní problém: OSVČ zahájila živnostenské podnikání na základě živnostenského listu 06/2007.
Začátkem roku (02/2007) má zakopený počítač, monitor a tiskárnu. Vede daňovou evidenci. Zajíma mně, jakým zpusobem má nákup počítače zúčtovat. Má nákup počítače účtovat v pokladně, jako zřizovací výdaj, nebo jako závěrkovou operaci, nebo uvedený výdaj uspořádat až v daňovém přiznání jako položku znižující základ daně? Děkuji
Dle mého názoru jde o položku snižující základ daně.
Offline
Dobrý den, prosím o odpověď na účtování zřizovacích výdajů:
firma a zřizovací výdaje ve výši 21000,- Kč vznikly v roce 2006. V tomto roce jiné příjmy a výdaje nebyly. K 31.12.2006 byla vytvořena rozvaha, kde zřizovací výdaje byly zaúčtovány na účet 011. Jak postupovat v roce 2007, kdy firma začala ekonomickou činnost? Další zřizovací výdaje v roce 2007 nevznikly. Děkuji za odpověď.