Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den. Zboží nakoupené do 40 000,- Kč řadím do drobného majetku. Při vyřazení např. počítače ( nákupní cena cca 20 000,- Kč ) do soukromého užívání odvedu DPH. Do uzávěrkových operací nedávám, hlídám si hranici 5 let. Jak je to, prosím, s nákupem drobného majetku, který budu hned od začátku používat ke svému podnikání a zároveň pro svou potřebu? Celou fakturu bych vložila do daňové evidence, na konci čtvrtletí odvedu DPH pomocí dokladu o použití a na konci roku vložím do uzávěrkových operací ( základ daně ). Prosím, je tento postup správný. Děkuji.
Offline
Pokud dokážete hned na začátku odhadnout poměr využití pro podnikání a pro soukromé účely, tak je podle mého názoru jednodušší hned při pořízení rozdělit fakturu na část, ze které uplatníte daňový výdaj (základ daně) a DPH a zbytek dát na osobní spotřebu.
Offline