Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2013-02-22 21:37:14

dat
Člen/ka

Volná živnost a řemeslná živnost

Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat: Já vykonávám živnost volnou. A kdybych chtěl vykonávat činnost, která je v živnosti řemeslné - konkrétně "Malířství, lakýrnictví, natěračství" (hlavně to Malířství) (Letos budu maturovat - můj obor, který studuji, je trochu něco jiného).

Dočetl jsem se, že k tomu není potřeba dané vzdělání ani praxe, když budu mít odpovědného zástupce (který má praxi i vzdělání- ŽL má, ale má ho pozastavený), se kterým budu mít sepsanou nějakou smlouvu.

Musel bych si tedy založit živnost řemeslnou (zaplatit znovu 1000 Kč) a uvést odpovědného zástupce, nebo to lze nějak zakomponovat do živnosti volné.
Dále placení zdravotního, soc příp. daně by probíhalo stejně (kdybych měl tedy 2 druhy živnosti - volnou a řemeslnou) ? - mám vedlejší činnost - nezaopatřené dítě.

Odpovědná osoba, která je zaměstnaná, by případný zisk musela uvádět v DAP (i kdyby se třeba jednalo o symbolickou částku 1 Kč). Případně kdyby v té smlouvě bylo řečeno, že nebude dostávat žádný příjem - znamenalo by to, že by nemusel nikde nic uvádět navíc, jako doteď?

Děkuji moc za (částečnou) odpověď. :)

Offline

 

#2 2013-02-22 22:55:36

Zdena
Moderátorka

Re: Volná živnost a řemeslná živnost

Pokud budete chtít provozovat živnost řemeslnou, tak si budete muset požádat o nové živnostenské oprávnění, nelze to zakomponovat do živnosti volné.