Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
prosím Vás, jak mám vyřešit problém, když jsem vystavil fakturu na částku 5tis. Kč za služby (jsem neplátce dph) ale odběratel fakturu nezaplatil a ani nezaplatí. Existuje nějaké řešení, jak fakturu stornovat a neuvádět tak do svého příjmu?
Offline
Dobrý den
1.Proč ji nechce zaplatit?
2.Obdržel od Vás fakturu?
3.Vynaložil jste v souvislosti s poskytnutím služby nějaké výdaje?
Offline
1) Protoze rika, ze nema penize a uz je to pul roku po splatnosti
2) Ano, poskytuji sluzby a posilam klientum rovnou faktury (protoze v 99% pripadu mi ji zaplatí)
3) Jen mou práci, bez finančních výdajů
Dobropis nebo storno faktura na to nejde použít?
Offline
Dobrý den
Pokud se domníváte. že dlužnou částku nevymůžete ani po částech, tak:
1. Můžete se s dlužníkem pokusit dohodnout např. na nižší ceně, a potom ten dobropis vystavit a nechat si jej potvrdit. Je to dle mého názoru průchodnější, než udělat storno ve výši 100%, protože se nejedná o neoprávněně nebo mylně vystavenou fakturu.
2. Jestli s odběratelem "není řeč" a nechcete se přímo soudit, tak nechť Vám fakturu vrátí (kdoví,co by s ní udělal), abyste mohl třeba :
a) Vystavit fakturu na 1,- Kč :-)), kterou sám "uhradíte" , protože máte číselnou řadu FV a nechcete pohledávku evidovat.
b) Přepsat fakturu na někoho jiného, komu nebude vadit půl roku staré datum.
Je to takový minipodvůdeček, vím, ale navrhuji to z důvodu, že se jedná o Vaši práci, nikoliv nějaké náklady, které jste musel vynaložit, abyste mohl službu poskytnout.
V případě, že Vám fakturu neuhradí, nevrátí, nepotvrdí dobropis, tak doporučuji evidovat stále jako pohledávku.
Offline
Ja mu fakturu poslal elektronicky, takze ji mozna ma nekde ulozenou. Ale predpokladam ze si ji neda do ucetnictvi, pokud nezaplatil (i kdyz to mozne je). Asi vyfakturuji malou castku na nekoho jineho, snad nikdo pidit nebude. Klientovi muzu tak max. napsat aby fakturu nikde nepouzil (horis je to, ze se mnou nekomunikuje). Děkuji.
Offline
Držím palce :-)
V každém případě by bylo vhodné, ujasnit si s dlužníkem situaci. Jestli např. vede účetnictví, tak může mít 3 roky fakturu v nákladech a snížit si základ daně.
Offline
Dobrý den,
mám podobný problém. Vždy vystavuji faktury až při zaplacení zboží na účet a nebo když zasílám zboží na dobírku. Tentokrát ale paní volala, že neví, kde má platbu poslat atd.. sice měla zaslán e-mail s konktrétními informacemi jako každý jiný, ale výjimečně jsem jí zaslala i fakturu na e-mail předem, aby to celé viděla úplně přesně.. jenže platbu nezaslala. Zboží jí tím pádem nebylo zasláno a telefonicky, když jsme volali, co se děje, tuto objednávku zrušila. Nedělali jsme jí s tím problém, ale ted nevím, jakt o zaúčtovat v DE - stačí na vydanou - očíslovanou fakturu jen napsat telefonicky stornováno? Nebude s tím dělat případná kontrola problémy?
Offline