Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
mám dotaz. Chtěla bych Vás poprosit o radu či odkaz ohledně invetarizace k 31.12. Manžel je OSVČ, je zemědělec. Sklady nevedeme, protože osivo kupujeme, tak že u dodavatele nahlásíme na kolik ha chceme tu nebo tu plodinu zaset a oni nám, dle různých těch norem vlastně poradí kolik čeho je potřeba na zasetí /ha. Při sklizni zase vše rovnou odvážíme k odběrateli, protože nemáme silo k uskladnění.
Takže vedu pouze evidenci majetku (IM a drobného). Na konci roku si při uzávěrce vytvořím malou složku kde pouze vytisknu seznam závazků a pohledávek, vytisknu stav majetku. Přidám stav na účtu a stav pokladny na konci roku. Nevím zda je to dostačující, ale tak to prostě dělám.
A teď můj dotaz. Letos poprvé nám chodí od našich dodavatelů a odběratelů (ne ode všech), abychom jim potvrdily stav závazků, pohledávek k 31.12. Já jsem se chtěla zeptat, jestli je toto povinnost a zda si mám toto potvrzení obstarat i od ostatních našich odběratelů příp. dodavatelů.
Pokud bych mohla poprosit o nějaký odkaz, kde bych mohla načerpat inspiraci jak by inventura - zápis měl správně vypadat.
Díky za radu Alena
Offline
Dobrý den, Aleno, odkaz na příslušný paragraf neznám, ale dopis odsouhlasení závazků - pohledávek rozesílají firmy, které mají povinnost mít účetnictví odsouhlaseno auditorem. A pro Vás je to kontrola, když takový dopis přijde, že máte od toho ono dodavatele - odběratele všechny faktury dle jeho evidence. Takže zpětná kontrola. Nemusíte si toto odsouhlasení obstarávat od ostatních firem, můžete, ale nemusíte. Jana
Offline
Dobrý den paní Jano,
moc Vám děkuji. Mě to docela vyvedlo z míry, protože v minulých letech mi to od stejných dodavatelů ani odběratelů nikdy nepřišlo. Tak jsem měla obavy z toho, že mi něco uniklo. Díky moc. Alena
Offline