Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2008-03-21 12:34:57

Marie
Člen/ka

Začala jsem podnikat

Dobrý den.
Začala jsem podnikat a moc bych prosila o rady.
Jsem živnostník (nejsem plátce DPH) a uvádím paušální výdaje. Stačí, když vedu:
1. Daňovou evidenci v Excelu, kde uvádím příjmy(faktury vydané), výdaje (platby VZP a OSSZ). Není nutno evidovat pohyb peněz v pokladně a bance?

Děkuji za odpověď.
Marie

Offline

 

#2 2008-03-24 21:10:09

Zdena
Moderátorka

Re: Začala jsem podnikat

Jestliže uplatňujete výdaje procentem z příjmů, tak stačí vést:

záznamy o příjmech
evidenci pohledávek
evidenci hmotného a nehmotného majetku, který lze odpisovat

Za rok 2007 je dobré mít evidenci zaplaceného pojistného na zdravotní a sociální pojištění, od roku 2008 už to bude jedno, nebudou daňově uznatelným výdajem, který byste si mohla uplatnit k paušálu navíc.
Pohyb peněz v bance není nutné sledovat.

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB | CZ a SK
© Copyright 2002–2008 PunBB