Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den.
Začala jsem podnikat a moc bych prosila o rady.
Jsem živnostník (nejsem plátce DPH) a uvádím paušální výdaje. Stačí, když vedu:
1. Daňovou evidenci v Excelu, kde uvádím příjmy(faktury vydané), výdaje (platby VZP a OSSZ). Není nutno evidovat pohyb peněz v pokladně a bance?
Děkuji za odpověď.
Marie
Offline
Jestliže uplatňujete výdaje procentem z příjmů, tak stačí vést:
záznamy o příjmech
evidenci pohledávek
evidenci hmotného a nehmotného majetku, který lze odpisovat
Za rok 2007 je dobré mít evidenci zaplaceného pojistného na zdravotní a sociální pojištění, od roku 2008 už to bude jedno, nebudou daňově uznatelným výdajem, který byste si mohla uplatnit k paušálu navíc.
Pohyb peněz v bance není nutné sledovat.
Offline