Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Jsem plátce DPH, jak dlouho musím archivovat doklady?Děkuji
Offline
Daňové doklady 10 let od konce zdaňovacího období (měsíc, čtvrtletí) ve kterém se uskutečnilo zdanitelné plnění, nebo osvobozené plnění s nárokem na odpočet.
Offline
Uschovávání daňových dokladů řeší § 27 ZDPH.
Mimo výše uvedeného odstavce 1) je v tomto § také odstavec 4:
"Ustanovení odst. 1 až 4 se vztahují i .... na osoby povinné k dani..... při uchovávání přijatých daňových dokladů." Přeloženo to znamená, že i neplátce DPH musí 10 let uchovávat přijaté daňové doklady.
Prima, ne? :-))
Hezký den!
Offline
Trochu mne mrzí, že nikdo nedokáže ocenit, co strana a vláda dělá pro odstranění zátěže pro podnikatele (z široké palety vstřícných kroků např. datové schránky, souhrnná hlášení elektronicky a měsíčně etc.) :-))
Hezký den!
Offline
Já to tedy oceňuju...aspoň nezakrní mozek....
Jinak je to odstavec 5 paragrafu 27, ale to je jen překlep určitě. A ze znění tohoto odstavce bych to tedy nepochopila ani omylem, ale když to tak píšete....
Editoval JANAA (2010-01-07 07:03:31)
Offline
Děkuji, za informace. A dál budeme rozšiřovat archivační prostory (těch šanonů!!).
Offline