Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
od začátku roku funguji jako OSVČ - neplátce DPH. Mám živnostenský list na volnou živnost a živým se tvorbou www stránek, kdy za vytvořený web zákazníkovy vždy vystavím fakturu. Abych si ale ještě mohl přivydělat, napadlo mě, že u nás ve městě začnu poskytovat jednoduchý servis PC, ale přemýšlím, jak to bude s evidencí a doklady pro zákazníky.
Typická situace - někomu v nějaké rodině nefunguje PC, přijedu k ním domů jim udělat servis, kde si stanovým nějakou částku na hodinu. Až třeba opravu dokončím, budu požadovat 400,- Kč za svoji práci, jaký mám ale vystavit doklad? Faktura to asi nebude, a jak pak s takovým dokladem zacházím v účetnictví? Zkoušel jsem pročítat fórum, ale raději se ještě ptám, ať v tom mám jasno a až vyjedu k prvnímu zákazníkovi, tak ať nevypadám jako osel.
Offline
Navrhuji koupit si v papírnictví příjmové doklady nebo faktury za hotové. Po provedení opravy v domácnosti jeden z těchto dokladů vystavíte. Zcela jistě se setkáte s tím, že provedete opravu počítače dítka, ale rodič si nechá doklad za opravu napsat na svoji firmu, čemuž i rozumím. V daňové evidenci se to chová stejně, jako Vámi vystavované faktury, je to Váš příjem. Pokud Vám není něco jasné, ptejte se. Jana
Offline
Co se týká dokladů, souhlasím s paní Janou. Jen bych navíc doporučila, abyste se v textu pokud možno vyhýbal výrazům oprava, údržba, demontáž či montáž počítače. Tyto činnosti by měly být vykonávány v rámci řemeslné živnosti, nazvané Výroba, instalace, opravy elektrických strojů a přístrojů, elektronických a telekomunikačních zařízení.
Offline
Omlouvám se, zaměřila jsem se na druh dokladu, ne na obsah...Jana
Offline