Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2007-10-12 09:20:56

janavk
Administrátorka

Podnikatelský účet je nutný?

Hezký den,
mohu pro podnikání používat svůj osobní účet který mám u banky nebo si musím zřídit tzv. podnikatelský účet? Nejsem plátcem DPH, jsem student.
Děkuji za odpověď. (Jindřich)

Offline

 

#2 2007-10-12 09:21:06

janavk
Administrátorka

Re: Podnikatelský účet je nutný?

můžete používat osobní účet

Offline

 

#3 2007-10-12 09:21:24

janavk
Administrátorka

Re: Podnikatelský účet je nutný?

Takže si můžu třeba u ČS zřídit studentský účet a na něj si nechat posílat peníze? Mně v tom případě nějak uniká smysl podnikatelských účtů. Nicméně je pro mě tato informace velmi důležitá, protože bych šel asi hned zrušit účet u ŽB. Předem díky moc za odpověď (Martin)

Offline

 

#4 2007-10-12 09:21:41

janavk
Administrátorka

Re: Podnikatelský účet je nutný?

Na podnikání je třeba mít podnikatelský účet,protože pokud si ponecháte pro podnikání svůj osobní účet,tak si položky jako jsou podnikatelské příjmy a výdaje vzniklé na tomto účtu nemůžete dát do nákladů a zpracovat z nich daňové přiznání (Katka)

Offline

 

#5 2007-10-12 09:21:59

janavk
Administrátorka

Re: Podnikatelský účet je nutný?

Ale pokud to bude ucet, ktery budu pouzivat pouze pro prijmy z podnikani a vydaje resim pausalem tak by to snad vadit nemelo? Na financnim urade neporadi, pouze mi cituji nejasny zakon, ze ucet nemusim mit vubec a kazdy znamy rika neco jineho. (Martin)

Offline

 

#6 2007-10-12 09:22:19

janavk
Administrátorka

Re: Podnikatelský účet je nutný?