Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2009-04-28 08:24:53

marcoo
Člen/ka

Co vše tedy archivovat?

Dobrý den. Co vše má tedy archivovat NEPLÁTCE DPH?
- mám si uchovávat vydané faktury mou osobou? Pokud ode mne někdo něco koupí?
-dále pokud nakoupím materiál,jak na vybavení kanceláře, tak pro činnost v podnikání, tak mám schovávat doklady, paragony a podobně. Na konci roku si mohu tyto položky odepsat?
- pokud nejsem plátce DPH mám u zboží zapisovat DPH 19% to asi ne, ale mám program POHODA, a jaksi mi tam to DPH nejde zrušit. Stále tam skáče.
děkuji za radu

Offline

 

#2 2009-04-28 08:58:15

JANAA
Člen/ka

Re: Co vše tedy archivovat?

Marcoo, ano, schovávejte si vše, vydané faktury samozřejmě, ale také faktury přijaté a hotovostní doklady od drobných nákupů, banovní výpisy. Na konci daňového období sečtete příjmy, sečtete skutečné výdaje. Doporučuji také dle tipu Vaší živnosti spočítat, kolik by dělaly výdaje při uplatňování procentem z příjmů, a posoudit, co je pro Vás výhodnější. Programu pohoda sice neužívám, ale troufám si tvrdit, že to někde musí jít nastavit, že nejste plátce DPH. A tím to po Vás nebude program chtít.
Jinak jste také povinen archivovat doklady dle zákona o účetnictví: http://business.center.cz/business/prav … cast6.aspx

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB | CZ a SK
© Copyright 2002–2008 PunBB