Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
přátelé, kdo provozujete E-shop, chci se zeptat, je-li potřeba při objednávce zboží do firmy od dodavatele či výrobce vést skladovou evidenci, když onen výrobek neprodleně odešlu zákazníkovi bez jakéhokoliv zhodnocení? Díky.
Tak to by mě také zajímalo. Je třeba vést skladovou evidenci u internetového obchodu??
Mám stejný problém. Prosím, mohl by nám někdo zkušenější poradit ? Děkuji
Zpracovala jsem (pro synovce) evidenci začínajícího E-shopu za rok 2007 a sklady jsem nevedla - nic fyzicky neskladoval. Zboží buď obratem prodal, nebo použil pro své podnikání, případně i pro osobní potřebu. Na přijaté faktury jsem si nalepila "nudličky" s poznámkami a odkazy na příslušné vydané faktury a příjmové doklady.
Upozorňuji, že se v praxi se zbožím už dávno nepotkávám a že evidence neprošla kontrolou FÚ. Letos si objednal SW na míru a pokud se mu podnikání rozjede, tak hodlá sklady evidovat - hlavně pro svůj vlastní přehled.
Offline
Dobrý den,
Měl bych také otázku, abych si to ujistil. Budu neplátce.
1. Sklad tedy vést v DE nemusím, ale když koupím třeba 100ks zboží, dám to do výdajů, tak předpokládám že počet prodaných kusů se musí rovnat 100?
2. Jedná se o zboží cca 70kč kus, jak zaevidovat v DE vadný kus, když se mi ho nevyplatí reklamovat?
3. Jak správně zaevidovat reklamaci, když jí budu řešit z ekonomických důvodů výměnou za jiný kus?
Předem děkuji za jakékoli info
Editoval supr.tomo (2009-06-02 22:46:07)
Offline
1. Sklady sice vést nemusíte, ale bez evidence se neobejdete. Pokud nakoupíte 100 ks zboží, pak buď bude k 31.12. těchto 100 ks prodáno (v příjmech z podnikání), nebo bude neprodaná část vykázána v tabulce D daňového přiznání jako zásoba.
2.Buď jako nedaňový výdaj, nebo využít ustanovení § 24/2/zg) zákona o daních z příjmů: "výdaje (náklady) vzniklé v důsledku prokazatelně provedené likvidace zásob materiálu, zboží, nedokončené výroby, polotovarů a hotových výrobků ...... K prokázání likvidace je poplatník povinen vypracovat protokol, kde uvede důvody likvidace, způsob, čas a místo provedení likvidace, specifikaci předmětů likvidace a způsob naložení se zlikvidovanými předměty, a dále uvede pracovníky zodpovědné za provedení likvidace"
3. Poznámkou v evidenci zboží.
Offline