Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



  • Index
  •  » DPH
  •  » odpočet DPH před registrací k DPH

#1 2014-12-01 20:46:24

jacek
Člen/ka

odpočet DPH před registrací k DPH

Dobrý den,

     jsem začátečník a tak se chci zeptat ohledně DPH, zda si můžu vše uplatnit co jsem nakoupila před datem registrace k DPH. V zákoně jsem si našla "vše co je součástí jejího obchodního majetku". Mám restauraci a tak nevím jestli si DPH můžu uplatnit i ze spotřebních věcí jako je šrouby, barvy atd.

Děkuji za odpověď

Offline

 

#2 2014-12-02 12:17:31

Zdena
Moderátorka

Re: odpočet DPH před registrací k DPH

Pokud jste měli šrouby a barvy ke dni registrace v zásobách a použijete je ke svému podnikání, tak můžete uplatnit nárok na odpočet.

Offline

 

#3 2014-12-02 14:06:18

JANAA
Člen/ka

Re: odpočet DPH před registrací k DPH

Dobrý den, už neplatí 12 kalendářních měsíců před datem registrace? J

Offline

 

#4 2014-12-02 16:39:43

Marie66
Člen/ka

Re: odpočet DPH před registrací k DPH

Zdravím Jani,
ano, 12 měsíců, ale jak píše paní Zdena :

Zdena napsal(a):

Pokud jste měli šrouby a barvy ke dni registrace v zásobách a použijete je ke svému podnikání, tak můžete uplatnit nárok na odpočet.

Kdyby třeba byly zásoby už použity pro ekonomickou činnost před datem registrace,  tak nemůže uplatnit odpočet DPH.

Offline

 

#5 2014-12-02 16:56:38

Zdena
Moderátorka

Re: odpočet DPH před registrací k DPH

Dobrý den, máte pravu paní Jano. Omlouvám se, že jsem nezmínila 12 měsíců.