Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
jak postupovat v případě, když klient je provozovatel prodejny s potravinami pod řetězcem a jeho "zisk" by měl být 10% z tržby. Fakturu vystaví na 100 tis., ale ve skutečnosti mu příjde na účet pouze 80 tis.. 20 tis. si řetězec strhne za škodu při inventarizaci (odcizené zboží, vyhozené zboží s prošlým datem spotřeby, přepravky, ...)špatně načtené losy, špatně načtené stravenky, atd.
Pokud použiji výdaje procentem pracuji se příjmem 100 tis. (na který je vystavena faktura), nebo s příjmem 80 tis. (které skutečně dostala na bankovní účet). Pokud bych brala zisk pouze 80 tis., jak vést "pohledávku" 20 tis., kterou si řetězec zadržel z fakturace.
Pro upřesnění: Klientka vystaví fakturu za 100 tis. jako PROVIZI za měsíc XXX, a řetězec ji vystaví fakturu za VZNIKLOU ŠKODU za měsíc XXX ve výši 20 tis.
Děkuji za odpověď. Kateřina J.
Offline
Dobrý den,
Pokud mohu napsat svůj názor, máte dvě možnosti.
První je vystavit opravný daňový doklad (dobropis) na částku 20 000 Kč. Tím snížíte výnosy (příjmy), které byly za prodej zboží získány.
Pokud ovšem vám řetězec vystavil vlastní fakturu za vzniklou škodu, stačí ji zaúčtovat jako náklad (popřípadě výdej) peněz. Výnosy = 80 tis. Kč = příjmy.
Paušál samozřejmě vztáhnete jen na těch 80 tis. příjmů.
Offline