Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, podnikám v malém pohostinství s kuželnou, vedu daňovou evidenci, budova je vložena do majetku.
Povodeň na jaře mi podmáčela kuželk. dráhu, pojišťovna mi vyplatila škodu. Zatím jsem dráhu opravil jen svépomocí, nemám jistotu, zda nebude zase zaplavena. Jsem na pochybách, zda mám příjem uvést v příjmech ke zdanění dle par. 7 (15%). Nebo jak bych měl postupovat?
Děkuji za odpověď, M.Klimeš
Offline
Zaplacené pojistné určitě uvádíte jako daňový výdaj dle § 7 ZDP, takže přijaté pojistné plnění uveďte jako příjem z podnikání dle § 7 (15%).
Offline
Dobrý den, vracím se ještě k původnímu dotazu. Pokud bych zaplacené pojistné v r. 2013 neuvedl jako daň. výdaj, nemusím příjem od pojišťovny uvést jako příjem z podnikání? (Jsem již v důchodu a příjem od pojišťovny mi nepříznivě ovlivní daň z příjmu a zřejmě také odvody ZP a SZ. Jako důchodce již zálohy platit nemusím, musel bych dopácet.)
Děkuji za odpověď.
Offline
To nepomůže. Od daně je osvobozena pouze náhrada za škodu způsobenou na majetku, který nebyl v době vzniku škody zahrnut do OM. Vy jste měl budovu v OM.
Offline
Chápu to správně, že pokud by byla bývala budova vyřazena z OM např. k 1.2.2013 (před škod.udál.) a opět zařazena do OM např. k 1.9.2013, byl by problém vyřešen? Ohledně odpisů v tomto případě - daly by se uplatnit, nebo je 1/2?
Offline
Nejsem si jistá, že by byl problém vyřešen. Je to trochu divoké řešení, které Vám nejbližší kontrola může napadnout jako obcházení zákona a doměřit daň. Jestli se do toho pustíte, tak budete počítat celý roční odpis (budova byla v OM k 1.1. i k 31.12.), který budete krátit za období, kdy jste budovu nevyužíval k podnikání.
Offline