Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2013-10-20 00:00:54

Jirda
Člen/ka

Otazky k pojisteni u vedlejsi cinnosti

Dobry den,

rad bych se zeptal na vypocty u socialniho a zdravotniho pojisteni u vedlejsi cinnosti.

Rad bych se zeptal, zda tomu rozumim spravne:
Prvne, ma zivnost zacala od 26. srpna. Prvni vec, co bych si rad overil je, zda muzu pocitat, ze ma vedlejsi cinnost trva 5 mesicu (srpen-prosinec), i presto, ze jsem vydal prvni fakturu az v zari.
Jelikoz jsem student a mam tedy vedlejsi cinnost, nemusim platit zalohy. Ale kdybych si chtel spocitat, kolik bych musel za tech 5 mesicu vydelat, abych byl nucen platit zalohy, tak to bude kolik? Na webu jsem nasel hranici 62 121,- za rok. Tedy ma hranice bude 5/12 z teto castky, coz je 25 883,75. S tim, ze se to pocita ze zisku, coz je v mem pripade 60 % meho prijmu. 40 % budou pausalni vydaje. Znamena to tedy, ze paklize muj zisk za tech pet mesicu prekroci 25 883,75, tak budu nucen platit doplatit zalohy? Bude to 14,6% ze zisku?

A ted zdravotni pojisteni:
Tam jsem o zadne hranici necetl, jen o mire 6,5% ze zisku. Ta se plati vzdy? Ac je zisk treba jen 20 000,- za 5 mesicu?

Dekuju mnohokrat za informace.

Offline

 

#2 2013-10-20 18:56:49

Zdena
Moderátorka

Re: Otazky k pojisteni u vedlejsi cinnosti