Diskusní fórum Jak podnikat

Diskuze, otázky a odpovědi pro podnikání, živnosti, daně, pojištění, účetnictví, práci na Dohody

Nejste přihlášen(a)

Oznámení

Administrátorka diskusního fóra ani jeho moderátorka a členové se nehlásí jako příslušníci určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu, ani jinak nevystupují jako odborníci v tématech, která jsou předmětem diskuse. - Vše přehledně také na Jakpodnikat.cz



#1 2013-02-27 11:21:14

VVera
Člen/ka

doklady

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, pokud vedu daňovou evidenci a v loňském roce jsem byla v mínusu (vraceli mi z FÚ částku 4.000,- Kč), musím uchovávat doklady jen 4 roky nebo 10 let? Údajně mi FÚ může provádět kontrolu až za 10 let pokud jsem byla v mínusu. Děkuji moc za odpověď. Věra

Offline

 

#2 2013-02-27 12:07:50

jaromira
Člen/ka

Re: doklady

Pokud jste vykazovala daňovou ztrátu, tak ano.

Offline

 

#3 2013-02-27 17:42:29

VVera
Člen/ka

Re: doklady

Děkuji moc za odpověď, ale můžete mi říct, kde je to uvedeno, nebo jestli je to pouze na libovůli FÚ?

Offline

 

#4 2013-04-09 10:12:43

Catalina
Člen/ka

Re: doklady

Dobrý den, nechci zakládat nové téma. Mám dotaz k zapisování dokladů. Doklady čísluji a zapisuji do programu podle data. Přítel mi však někdy zapomene dát doklad. Mohu zapsat doklad s nižším datem než je poslední doklad? Př. poslední doklad je z 28.3., může mít následující doklad datum 9.3., které je reálně na dokladu a nebo musí být datum stejné nebo vyšší než je poslední doklad? Děkuji.

Offline

 

#5 2013-04-09 18:13:05

Zdena
Moderátorka

Re: doklady

Pokud vedete daňovou evidenci, tak je jedno, jak zapisujete doklady.

Offline

 

#6 2013-04-11 20:29:27

Catalina
Člen/ka

Re: doklady

Děkuji za odpověď, ano, jedná se o daňovou evidenci. Bylo mi řečeno, že to pak bude v peněžním deníku vypadat divně, když tam budu mít vyšší číslo dokladu s nižším datem než je ten předchozí, ale mně se tam nechce psát datum, které nebude sedět s dokladem.

Offline

 

#7 2013-04-14 19:18:57

Zdena
Moderátorka

Re: doklady

V peněžním deníku zapisujete doklady v časovém sledu. V daňové evidenci si je můžete zapisovat, jak chcete. Můžete napsat vyšší datum, které nebude sedět s dokladem, pokud to bude v rámci jednoho kalendářního roku, tak se nic neděje. Doklady za celý rok můžete zapsat s datem 31.12., a bude to také v pořádku.

Offline

 

#8 2014-02-10 12:18:05

Helena21
Člen/ka

Re: doklady

Dobrý den, přijímám z 99% platby v hotovosti, zapisuji každý den zvlášť do připraveného formuláře...pouze částku a za co to bylo. Pak přepisuji do PC. Doklady o zaplacení chtějí klienti výjimečně. Mám povinnost příjmové doklady vytvářet a evidovat, přesto, že klient nežádá? Nebo stačí zápis platby do sešitu?
Mohu evidovat i tak, že sečtu všechny platby dohromady za celý den a do DE uvedu souhrnnou částku k příslušnému datu? Bez příjmových dokladů?  Děkuji velice, toto mi stále není jasné.

Offline

 

#9 2014-02-10 19:07:11

Zdena
Moderátorka

Re: doklady

Stačí zápis platby do sešitu, nemusíte vyrábět příjmové doklady, které klienti nežádají. Formuláře, do kterých zapisujete jednotlivé platby, můžete sečíst i za delší období, například za týden nebo měsíc a uvést do DE souhrnnou částkou.

Offline

 

#10 2014-03-30 10:13:15

paf
Člen/ka

Re: doklady

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda lze do nákladů vložit barvu do tiskárny, když tiskárnu samotnou nemám v nákladech a ani v majetku? A ještě jeden dotaz, když vystavím fakturu - podepíši ji, orazím a originál pošlu klientovi, stačí když si pro sebe nechám ofocenou fakturu, tzn. že tam nebude orig. podpis? Vím, že se píše, že je to jedno, co si na fakturu uvedu, ale pro jistotu se ptám. Děkuji za informaci

Editoval paf (2014-04-01 16:54:21)

Offline

 

#11 2014-04-07 10:29:07

Catalina
Člen/ka

Re: doklady

Tiskárnu v majetku a nákladech nemám, ale barvu si do nákladů dávám, ale asi to není úplně košér, když tiskárnu používám občas i k soukromým účelům.

A já prosím, jsem z toho úplně blbá. Jízdenka ČD prý už není daňový doklad, ale ať koukám do zákona o dph jak koukám, tak zjednodušený daňový doklad výši DPH obsahovat nemusí. A žádnou změnu jsem tam nenašla, asi koukám blbě. Může mi to někdo vysvětlit. A zajímalo by mě, zda to platí už od loňského nebo až od letošního roku.

Offline

 

#12 2014-04-07 21:15:06

Zdena
Moderátorka

Re: doklady

Platí už od roku 2013.
Dívala jsem se na jízdenky ČD, které mám k dispozici u neplátce, takže jsem DPH nevěnovala pozornost. Mají uvedenou sazbu, ta pro zjednodušený daňový doklad stačí. Zřejmě se jim nevejdou všechny údaje o osobě, která uskutečňuje plnění, například sídlo.

Offline

 

#13 2014-04-07 22:20:43

Catalina
Člen/ka

Re: doklady

Paní Zdeno, opět děkuji. Ten článek jsem četla a koukala jsem i na video + četla další článek právě z letošního roku a tam právě píšou, že tam má být nově uvedena výše DPH + další nejmenované, ale v zákoně jsem tuhle novinku nenašla.

Offline

 

#14 2014-04-07 23:38:34

Zdena
Moderátorka

Re: doklady

V zákoně žádná novinka není, zjednodušený daňový doklad nemusí obsahovat výši daně (§ 30a/1/a) ZDPH).

Offline

 

#15 2014-04-07 23:52:53

Zdena
Moderátorka

Re: doklady

Na některých jízdenkách jim chyběla sazba daně. Pročtěte dnešní blog zde: http://miroslavhruska.blog.idnes.cz/c/4 … oklad.html

Offline

 

#16 2014-04-08 14:02:07

Catalina
Člen/ka

Re: doklady

Paní Zdeno, moc Vám děkuji. Mám pocit, že pletli pojmy sazba daně a vyčíslení daně. Naštěstí na loňských i letošních jízdenkách mám sazbu uvedenou, tak je to ok. Asi vše moc řeším.

Mohla byste mi ještě poradit, zda musím fakturu na zálohu a zbytek evidovat přes interní doklady? Nedostala jsem zálohovou fakturu, ale rovnou fakturu, ve které se píše, že nám fakturují zálohu + další fakturu na doplatek. Ale jsou tam použity 2 různé výpočty a kdybych to měla účtovat způsobem, jako kdybych tu zálohovou fakturu měla, tak mi nebude sedět dph.
Takže jsem výjimečně tu první fakturu na zálohu zaevidovala podle celkové ceny a tu další, kde je rozepsaná záloha a doplatek zaevidovala podle základu daně a souhlasí mi to.
Děkuji.

Offline

 

#17 2014-04-08 22:39:45

Zdena
Moderátorka

Re: doklady

Dobrý večer. Jestli tomu dobře rozumím, tak jste uplatnila nárok na odpočet DPH až na základě konečné faktury. Podle mého názoru můžete postupovat tak, jak jste uvedla.

Offline

 

#18 2014-04-09 13:31:52

Catalina
Člen/ka

Re: doklady

DPH bych právě uplatnila z obou faktur a neúčtovala bych o tom jako o záloze, když ani tu zálohovou fakturu nemám.

Offline

 

#19 2014-04-10 00:07:09

Zdena
Moderátorka

Re: doklady

Zálohovou fakturu nepotřebujete, ta není daňovým dokladem pro DPH. K uplatnění nároku na odpočet potřebujete daňový doklad k přijaté záloze, a ten, předpokládám, máte. Nárok na odpočet ze zálohy si uplatníte až s konečnou fakturou a nebudete extra účtovat o nároku na odpočet ze zálohy. Zaplacená záloha půjde celá do výdajů pro účely daně z příjmů. Jestli je to tak, jak píši, tak je to podle mého názoru v pořádku.

Offline

 

#20 2014-04-11 14:05:26

Catalina
Člen/ka

Re: doklady

Tak jsem to udělala tak, jak se to má dělat, přes interní doklady. Akorát mi nesouhlasí výsledná částka o 3 Kč, protože oni ten výpočet prostě udělali zvláštně.

A ještě z jiného soudku - potřebuji během roku vložit do pokladny cca 500 000,- Kč. Jak moc by případně finančák řešil osobní vklady a kde jsme ty peníze vzali? Vkládala bych to samozřejmě postupně.

Offline

 

#21 2014-04-13 00:53:01

Zdena
Moderátorka

Re: doklady

Nevím, zda by FÚ řešil vlastní vklady, je to dost peněz. Podle mého názoru mohou požadovat prokázání původu peněz, zda byly zdaněné, nebo osvobozené od daně. Pokud jsou to úspory z příjmů ze zaměstnání, tak nemusí prokazovat jejich původ, není povinen uchovávat výplatní pásky. Pokud peníze zdědil, tak má rozhodnutí o dědictví, pokud si je půjčil, tak má smlouvy o půjčkách, pokud mu je darovali příbuzní v řadě přímé (darování osvobozeno od daně), tak mu to mohou dosvědčit. Na druhou stranu při vedení DE vůbec nemusíte vést pokladnu, takže bych po skončení roku vytiskla jenom evidenci daňových příjmů a výdajů, kde vlastní vklady nebudou vidět.

Offline

 

#22 2014-04-13 08:14:25

Catalina
Člen/ka

Re: doklady

Dobře, děkuji, nějak se s tím poperu a ještě poslední věc...
Přiznání k DPH, ř. 47 - hodnota pořízeného majetku vymezeného v §4 ods. 3 písm. d) a e). Koupili jsme nákladní přívěs, zařadila jsem ho do hmotného majetku, odečtu si dph (vstoupí do ř. 40 ), účetní mi říkala, že to nikam jinam nezapisuju, ale ten ř. 47 mě mate. Píšu tam něco nebo ne?  Moc děkuji.

Offline

 

#23 2014-04-13 13:47:53

Zdena
Moderátorka

Re: doklady

Pokud jste zařadili do HM, tak se při uvedení do užívání zapisuje do řádku 47. Tento řádek je pouze evidenční, nemá žádný vliv na výpočet DPH. V některých programech je třeba zadat do přiznání ručně.

Offline

 

#24 2014-04-13 15:16:25

Catalina
Člen/ka

Re: doklady

Jste moc hodná, za tyto rady byste si měla nechat platit. Nechápu, proč mi daňový poradce i účetní řekly, že to nikam jinam v přiznání nezapisuju.
Takže vždy, když koupím hmotný majetek, který vložím a zařadím (obvykle stejné datum), tak ho zapíšu i do ř. 47? Pořád mě mate to pořízení vlastní činností. A rozepíšu tam základ daně a dph? Díky vyššímu odpočtu jim pošlu i kopii faktury, ale nebude tam sedět výše dph o 3,- Kč, doufám, že se v tom nebudou šťourat.

A ještě jedna věc, do toho ř. 47 uvádím pouze cenu auta nebo celkovou vstupní cenu, podle které se bude odepisovat (vč. provedení evidenční kontroly a přihlášení vozidla, přihlášení je bez dph)?

Editoval Catalina (2014-04-13 15:23:01)

Offline

 

#25 2014-04-13 20:47:25

Zdena
Moderátorka

Re: doklady

Ano, pokud koupíte HM (poř. cena nad 40 tis. Kč), u kterého jste uplatnila nárok na odpočet DPH, tak jej při uvedení do užívání zapíšete do ř. 47. Na tomto řádku se uvádí i majetek vytvořený vlastní činností (majetek, který jste sami vyrobili, postavili či jinak vytvořili v rámci své ekonomické činnosti), odpisovaný nehmotný majetek (pokud vedete účetnictví), pozemky, a technické zhodnocení (vlastního či cizího majetku). U majetku vytvořeného vlastní činností (například vlastní výstavba nemovitosti) nebo u TZ dochází k pořízení majetku postupně, někdy i několik let. Nárok na odpočet si uplatňujete průběžně, ale do ř. 47 zapíšete hodnotu majetku a výši DPH až při jeho zařazení do užívání.

Do ř. 47 se rozepisuje základ daně a DPH. Uvádí se jen částka, ze které jste uplatnila nárok na odpočet, tedy bez přihlášení.

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB | CZ a SK
© Copyright 2002–2008 PunBB